El paer en cap, Jan Pomés, ha visitat l’escola Jaume Balmes, on l’alumnat de 5è li ha presentat un innovador projecte de parc inclusiu per a infants amb mobilitat reduïda que ha estat reconegut amb un premi RetoTech de la Fundació Endesa.
L’alumnat ha presentat el projecte al paer en cap, Jan Pomés, i a l’arquitecte municipal i la tècnica d’Educació, en la seva visita al centre el dimecres 21 de juny.
Jan Pomés ha felicitat els joves alumnes cerverins per la seva idea, pel treball en grup en la creació del projecte i pel premi que han obtingut.
El paer en cap s’ha compromès a tenir en compte la proposta en futures remodelacions o construcció de nous parc infantils.
Projecte de parc inclusiu
L’alumnat va detectar que a Cervera no hi ha cap parc inclusiu per donar resposta a les necessitats dels infants amb cadira de rodes o mobilitat reduïda.
Van crear una maqueta d’un nou parc, amb gronxadors, rodes giratòries i altres elements adaptats. Per treballar-hi, els 32 alumnes participants, es van organitzar en tres grups: uns van preparar el disseny 3D; uns altres, la programació, i l’últim grup va crear la maqueta amb material reciclat.
El treball va consistir en el disseny i la construcció de la maqueta d’un parc inclusiu amb la finalitat que tots els infants el puguin gaudir sense limitacions, independentment de la seva mobilitat.
Aquest projecte s’emmarca dins de l’eix transversal de l’escola Jaume Balmes aquest curs, que és l’ODS 11 (Ciutats i comunitats sostenibles) amb l’objectiu de fer que les ciutats siguin inclusives, segures, resilients i sostenibles.
Premi tecnològic RetoTech
El projecte el van presentar al repte final RetoTech, organitzat per la Fundació Endesa, el passat 1 de juny a Barcelona, on diverses escoles i instituts de Catalunya van mostrar els seus dissenys de robòtica.
La deliberació del jurat i les votacions dels assistents van decidir atorgar un dels VIII Premis RetoTech al disseny de parc inclusiu presentat per l’escola Jaume Balmes de Cervera.
Els premis, promoguts per la Fundació Endesa, pretenen impulsar els projectes educatius innovadors i l’emprenedoria tecnològica entre els més joves.